Здобувачі вищої освіти

На кафедрі екології, загальнї біології та раціонального природокористування здобувачами вищої освіти – внутрішніми стейколдерами є студенти бакалаврату, магістратури та аспірантури за спеціальністю 101 Екологія. Їх завдання:

– сформувати академічну спільноту на принципах академічної доброчесності, прозорості, неупередженості та достовірності інформації;

– сприяти покращенню побутових умов здобувачів вищої освіти та матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;

– брати участь у моніторингу якості нормативних документів (освітніх програм спеціальностей, робочих програм навчальних дисциплін, методичного забезпечення освітнього процесу тощо);

– впливати на покращення якості освітньої діяльності та якості викладання навчальних дисциплін, практичної підготовки, наукової роботи, тощо.

На університетському рівні здобувачі-стейкхолдери мають право впливати на:

– прозорість управлінських, організаційних, кадрових процесів щодо освітнього процесу в університеті;

– адаптацію здобувачів вищої освіти до академічного життя;

– оптимізацію і вдосконалення інформаційних ресурсів (бібліотеки, дистанційного середовища для навчання, офіційного веб-сайту університету тощо);

– формування академічної спільноти, несумісної з корупцією, академічним плагіатом, самоплагіатом, фабрикацією, фальсифікацією, списуванням, обманом, хабарництвом, необ’єктивним оцінюванням;

– створення груп сприяння академічній доброчесності, комісій з питань етики та академічної доброчесності, розвитку студентських організацій, гуртків, секцій, товариств тощо.

На рівні факультету студенти як стейкхолдери мають право впливати на:

– моніторинг, періодичний перегляд освітніх програм спеціальностей та їх зміст;

– оцінку якості професорсько-викладацького складу за такими напрямами діяльності: професійні характеристики, педагогічна діяльність, науково-дослідна, навчально-методична та організаційна робота, міжнародна мобільність;

– якість і об’єктивність оцінювання результатів навчання здобувачів вищої освіти щодо компетенцій, зазначених в освітній програмі;

– якість процесу набуття практичного досвіду здобувачами вищої освіти;

– якість наукової роботи та можливість участі здобувачів вищої освіти у академічній мобільності, наукових проектах, конференціях, публікаціях тощо;

– забезпечення справедливості при розподілі стипендіальних коштів, місць у гуртожитку, відрахування здобувачів вищої освіти, переведення їх на бюджетні місця тощо.

Здобувачі вищої освіти університету мають право брати участь в опитуваннях, анкетуваннях, висловлювати власні оцінки і пропозиції, створювати власні сервіси, брати на себе відповідальність і впливати на забезпечення якості освіти.

Вплив здобувачів-стейкхолдерів на забезпечення якості освітньої діяльності може здійснюватися:

– через участь в адміністративних структурах на рівні університету та деканату (Наглядова та Вчена рада університету, вчена рада факультету, приймальна комісія, стипендіальна комісія, конференція трудового колективу, комісія з питань поселення в гуртожиток тощо);

– через органи студентського самоврядування;

– колективно (ініціативні групи, академічні групи, академічний потік);

– індивідуально.

Вивчення пропозицій здобувачів вищої освіти як внутрішніх стейкхолдерів щодо покращення якості вищої освіти в університеті може здійснюватися через:

– опитування;

– анкетування;

– дискусію;

– публічні виступи;

– скриньки довіри;

– відкриті форуми з учасниками освітнього процесу тощо.